
Naczepy intermodalne
Naczepy intermodalne - kluczowe narzędzie transportu kombinowanego
Dzięki naczepom intermodalnym możemy efektywniej wykorzystywać alternatywne gałęzie transportu, w tym infrastrukturę drogową i kolejową. Jakie korzyści wynikają z wdrożenia takiego rozwiązania?
-
Wpływamy na obniżenie śladu węglowego w porównaniu do tradycyjnego transportu drogowego. Naczepa intermodalna może być wykorzystywana w wielu kanałach przewozowych, w tym w niskoemisyjnych na zachodzie i północy Europy przewozach kolejowych.
-
Wykorzystanie kilku kanałów transportowych jednocześnie pozwala ustabilizować ceny transportu ładunków. Jest to bardzo dobra wiadomość dla naszych klientów, którzy podkreślają, że realizowany z naszym pośrednictwem transport intermodalny jest przewidywalny pod kątem cenowym.
-
Nasza firma rozwija przewozy intermodalne również ze względu na fakt, że odpowiednio zaprojektowane zestawy naczep są konkurencyjne dla tradycyjnych kontenerów. Ich kompatybilna konstrukcja pozwala znacznie skrócić czas niezbędny na przeładunek, a powierzchnia ładowna jest dostosowana do wymiarów europalet.
-
Intermodalny transport towarów nie wymaga tak dużego zaangażowania zasobów ludzkich, co również ma istotny wpływ na redukcję kosztów i wzrost opłacalności usługi.
Transport intermodalny - nowoczesna forma przewozu naczep i kontenerów
Powiązanie ze sobą transportu kolejowego oraz drogowego pozwala przewieźć cały ładunek w tej samej jednostce UTI, co skraca łańcuch dostaw. To z kolei przekłada się na uproszczenie procedur przeładunkowych i rozwój transportu lokalnego. Na tym polu naszym atutem jest również to, że współpracujemy z podmiotami, które mają duże doświadczenie w tym obszarze.
W naszej ofercie mamy również podwozia kontenerowe, które umożliwiają przewóz cięższych niż standardowe ładunków, mieszczących się w dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu wynoszącej 44 tony. Przewóz takich ładunków drogami jest możliwy w ramach realizacji tzw. pierwszej i ostatniej mili w promieniu 150 km od terminalu.
Dzięki wykorzystaniu naczep intermodalnych i podwozi kontenerowych wspieramy rozwój efektywnego transportu kombinowanego, a także działamy na rzecz dekarbonizacji. Zapraszamy do kontaktu z nami w celu otrzymania szczegółowej wyceny.
FAQ
GMP+ FSA (Feed Safety Assurance) jest certyfikatem mającym na celu zapewnienie bezpieczeństwa pasz podawanych zwierzętom hodowlanym. Standard ten obejmuje wszystkie etapy produkcji pasz, a zatem dotyczy zarówno uprawy, jak i ich transportu. GMP oznacza Dobre Praktyki Produkcyjne (ang. Good Manufacturing Practices), a "+" symbolizuje integrację z Analizą Zagrożeń i Krytycznych Punktów Kontroli (HACCP). Certyfikat GMP+ wyznacza standard jakości obsługi naszych zleceń już od 2016 roku.
Norma ISO 22000 określa wymagania wobec systemów zarządzania bezpieczeństwem żywności i obejmuje wszystkie organizacje łańcucha produkcji żywności - od upraw i hodowli, aż po sklepowe półki. ISO 22000 wyznacza standard istotny nie tylko dla producentów żywności, ale wykorzystywana również przez producentów sprzętu, opakowań, środków czyszczących, dodatków spożywczych i składników. Mając na uwadze zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa transportowanej i magazynowanej przez nas żywności i jej składników, już od 15 lat jesteśmy objęci certyfikacją ISO.
Zestaw przestrzenny jest znakomitym wyborem w przypadku przewozu towarów stosunkowo lekkich z uwagi na możliwość przewiezienia nawet 38 palet. Jednak z uwagi na dwie przestrzenie ładowne proces załadunku i rozładunku może się jednak wyraźnie wydłużyć. Przy załadunku zazwyczaj najpierw należy odpiąć przyczepę, by umożliwić wypełnienie towarem skrzyni tzw. solówki. Następnie kierowca powinien z powrotem zapiąć przyczepę, by kontynuować jej załadunek. Nowe tandemy, które posiadamy we flocie MEXEM, pozwalają na załadunek bez rozpinania przyczepy, co znacznie przyspiesza i ułatwia proces. W takich zestawach ściana tylna przestrzeni ładownej pojazdu i przednia przyczepy są otwieralne i wyposażone w opuszczaną, aluminiową platformę, dzięki której można przejechać wózkiem pomiędzy skrzyniami ładunkowymi.
Konwencja ATP to międzynarodowy dokument, który szczegółowo określa normy związane z transportem żywności i innych artykułów szybko psujących się. Konwencji podlega m.in. transport drogowy, a zatem każdy pojazd używany do transportu artykułów szybko psujących się musi posiadać tzw. świadectwo zgodności środka transportu, zwane potocznie certyfikatem ATP. Certyfikat obowiązuje przez 6 lat, następnie kolejne badania muszą być przeprowadzane co 3 lata. Wydawaniem certyfikatów zajmują się instytucje wskazane przez Ministerstwo Transportu. Rzecz jasna, wszystkie nasze chłodnie są wyposażone w certyfikaty ATP.
Naczepa mega wyróżnia się bardzo dużą pojemnością, sięgającą niemal 100 metrów sześciennych (co stanowi około 10% więcej objętości w porównaniu ze standardową naczepą). Zwiększenie przedziału ładunkowego przy zachowaniu dozwolonej wysokości całkowitej pojazdu jest możliwe dzięki obniżeniu ramy i zwiększeniu wysokości wnętrza naczepy. Podnoszony hydraulicznie dach ułatwia załadunek i pełne wykorzystanie wysokości przestrzeni załadunkowej, która sięga niemal 3 metrów. Doskonałym przykładem przewagi megatrailerów nad standardowymi naczepami jest możliwość przewiezienia nie dwóch, a trzech pięter towaru takiego jak kuchenki, czy pralki, a wszystko to, przy zachowaniu standardów bezpieczeństwa.
Maksymalna waga palety umieszczonej na piętrze naszych naczep double deck wynosi około 300 kg (nośność każdej belki to 1 tona). Wysokość palet nie powinna przekraczać 120 cm. Nasze doppelstocki występują w sztywnej zabudowie lub dodatkowo są wyposażone w izolację i agregat chłodniczy, a zatem mogą pełnić funkcję dwupoziomowej chłodni.