
Podwozia kontenerowe
Podwozia kontenerowe wspierają rozwój operacji intermodalnych
Podwozie kontenerowe to rodzaj naczepy, której konstrukcja jest dostosowana do przewozu kontenerów morskich. Pojazd z takim podwoziem może bezpiecznie przetransportować kontener z portu do stacji kolejowych, magazynów oraz wielu innych węzłów logistycznych.
Podwozie kontenerowe - łatwy transport i duża wydajność
Jedną z największych zalet podwozi kontenerowych jest to, że można ich używać do przewozu kontenerów o zróżnicowanych rozmiarach i wadze. Co ważne, można je dopasować do różnych rodzajów kontenerów, w tym:
- kontenerów 20 stopowych,
- kontenerów 40 stopowych,
- kontenerów 45 stopowych.
Od strony konstrukcyjnej typ podwozi kontenerowych wyróżnia się niską wysokością pokładu, co prowadzi do obniżenia środka ciężkości i zmniejsza prawdopodobieństwo przewrócenia się naczepy w trakcie transportu. Warto również dodać, że dzięki obniżeniu pokładu załadunek i rozładunek kontenerów są znacząco ułatwione.
Naczepa do przewozu kontenera - sprawdź jej możliwości
Efektywna praca podwozi kontenerowych wynika pośrednio z ich stosunkowo niewielkiej wagi, a także znacznej wytrzymałości. Dzięki temu nadają się one do transportu kontenerów o zróżnicowanych rozmiarach, zawartości i masie. Dzięki podwoziom możemy oferować Państwu znaczne skrócenie czasu przeładunku w terminalu, co w dalszej perspektywie pozwala również na ograniczenie kosztów logistycznych.
Podwozia kontenerowe - najmocniejsze ogniwo transportu intermodalnego
Jaki ciężar może maksymalnie przewieźć naczepa kontenerowa? W standardowej konfiguracji maksymalny ciężar kontenera jest ograniczony dopuszczalnym ciężarem zestawu (ciągnik i naczepa z ładunkiem) wynoszącym 40 ton. Przepisy dopuszczają jednak możliwość zwiększenia dopuszczalnej masy transportowanego kontenerem ładunku. Jeśli do przewozu ładunku wykorzystywany jest ciągnik o podwójnej, tylnej osi (tzw. 6x2), to łączna DMC pojazdu z ładunkiem może zostać zwiększona do 44 ton. W przepisach określa się również dopuszczalną długość trasy, która nie powinna wynosić więcej niż 150 km od terminala przeładunkowego. Takie rozwiązanie ma bardzo korzystny wpływ na transport intermodalny.
Podwozia kontenerowe to wyspecjalizowane środki transportu, dzięki którym możemy przewozić kontenery morskie, optymalizując międzynarodowe operacje logistyczne. Jeśli chcieliby Państwo wiedzieć więcej na temat realizowanych przez nas usług, to zapraszamy do kontaktu z nami w celu ustalenia ewentualnego zakresu współpracy.
FAQ
GMP+ FSA (Feed Safety Assurance) jest certyfikatem mającym na celu zapewnienie bezpieczeństwa pasz podawanych zwierzętom hodowlanym. Standard ten obejmuje wszystkie etapy produkcji pasz, a zatem dotyczy zarówno uprawy, jak i ich transportu. GMP oznacza Dobre Praktyki Produkcyjne (ang. Good Manufacturing Practices), a "+" symbolizuje integrację z Analizą Zagrożeń i Krytycznych Punktów Kontroli (HACCP). Certyfikat GMP+ wyznacza standard jakości obsługi naszych zleceń już od 2016 roku.
Norma ISO 22000 określa wymagania wobec systemów zarządzania bezpieczeństwem żywności i obejmuje wszystkie organizacje łańcucha produkcji żywności - od upraw i hodowli, aż po sklepowe półki. ISO 22000 wyznacza standard istotny nie tylko dla producentów żywności, ale wykorzystywana również przez producentów sprzętu, opakowań, środków czyszczących, dodatków spożywczych i składników. Mając na uwadze zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa transportowanej i magazynowanej przez nas żywności i jej składników, już od 15 lat jesteśmy objęci certyfikacją ISO.
Zestaw przestrzenny jest znakomitym wyborem w przypadku przewozu towarów stosunkowo lekkich z uwagi na możliwość przewiezienia nawet 38 palet. Jednak z uwagi na dwie przestrzenie ładowne proces załadunku i rozładunku może się jednak wyraźnie wydłużyć. Przy załadunku zazwyczaj najpierw należy odpiąć przyczepę, by umożliwić wypełnienie towarem skrzyni tzw. solówki. Następnie kierowca powinien z powrotem zapiąć przyczepę, by kontynuować jej załadunek. Nowe tandemy, które posiadamy we flocie MEXEM, pozwalają na załadunek bez rozpinania przyczepy, co znacznie przyspiesza i ułatwia proces. W takich zestawach ściana tylna przestrzeni ładownej pojazdu i przednia przyczepy są otwieralne i wyposażone w opuszczaną, aluminiową platformę, dzięki której można przejechać wózkiem pomiędzy skrzyniami ładunkowymi.
Konwencja ATP to międzynarodowy dokument, który szczegółowo określa normy związane z transportem żywności i innych artykułów szybko psujących się. Konwencji podlega m.in. transport drogowy, a zatem każdy pojazd używany do transportu artykułów szybko psujących się musi posiadać tzw. świadectwo zgodności środka transportu, zwane potocznie certyfikatem ATP. Certyfikat obowiązuje przez 6 lat, następnie kolejne badania muszą być przeprowadzane co 3 lata. Wydawaniem certyfikatów zajmują się instytucje wskazane przez Ministerstwo Transportu. Rzecz jasna, wszystkie nasze chłodnie są wyposażone w certyfikaty ATP.
Naczepa mega wyróżnia się bardzo dużą pojemnością, sięgającą niemal 100 metrów sześciennych (co stanowi około 10% więcej objętości w porównaniu ze standardową naczepą). Zwiększenie przedziału ładunkowego przy zachowaniu dozwolonej wysokości całkowitej pojazdu jest możliwe dzięki obniżeniu ramy i zwiększeniu wysokości wnętrza naczepy. Podnoszony hydraulicznie dach ułatwia załadunek i pełne wykorzystanie wysokości przestrzeni załadunkowej, która sięga niemal 3 metrów. Doskonałym przykładem przewagi megatrailerów nad standardowymi naczepami jest możliwość przewiezienia nie dwóch, a trzech pięter towaru takiego jak kuchenki, czy pralki, a wszystko to, przy zachowaniu standardów bezpieczeństwa.
Maksymalna waga palety umieszczonej na piętrze naszych naczep double deck wynosi około 300 kg (nośność każdej belki to 1 tona). Wysokość palet nie powinna przekraczać 120 cm. Nasze doppelstocki występują w sztywnej zabudowie lub dodatkowo są wyposażone w izolację i agregat chłodniczy, a zatem mogą pełnić funkcję dwupoziomowej chłodni.