
Pojazdy 22-paletowe
Towary i branże, które najczęściej wybierają pojazdy 22-paletowe.

towary na paletach

paczki różnej wielkości

meble

urządzenia RTV / AGD

narzędzia i sprzęty

surowce i półsurowce
Ciężarówki solówki – wszechstronność w przewozach mniejszych ładunków
Ciężarówki solówki stanowią istotny element floty transportowej w wielu branżach. Ich konstrukcja i rozmiar sprawiają, że są niezwykle wszechstronne i mogą być wykorzystywane w różnych dziedzinach, od transportu towarów po działalność budowlaną czy rolniczą. To pojazdy ciężarowe, który składają się z jednej części – kabiny oraz przestrzeni ładunkowej. W odróżnieniu od zestawów składających się z ciągnika siodłowego i naczepy, solówka jest samodzielnym pojazdem. Oznacza to, że ma tylko jedno nadwozie i nie jest połączona z dodatkowymi jednostkami transportowymi. Najczęściej ciężarówki solówki wyposażone są w przestronny ładowny kontener, skrzynię ładunkową lub platformę. W zależności od typu pojazdu mogą być one używane do transportu różnego rodzaju towarów, w tym zarówno materiałów sypkich, jak i przedmiotów wymagających zabezpieczenia.
Zalety ciężarówek solówek
Ciężarówki solówki charakteryzują się wieloma zaletami, które sprawiają, że są chętnie wykorzystywane w transporcie. Wśród najważniejszych z nich warto wymienić:
- zwrotność – ciężarówki solówki są bardziej zwrotne od pojazdów z naczepami, co umożliwia łatwiejsze manewrowanie w miastach czy na wąskich drogach;
- niższy koszt utrzymania – pojazdy solowe nie wymagają dodatkowych inwestycji w naczepę, co redukuje koszty eksploatacyjne;
- elastyczność – dzięki różnorodnym rodzajom nadwozi, ciężarówki solówki mogą być dostosowane do specyficznych potrzeb transportowych i można je wykorzystać w niemal każdej branży;
- łatwiejsza obsługa – solówki, w przeciwieństwie do zestawów ciągników siodłowych z naczepami, wymagają mniej formalności przy rejestracji i posiadają prostsze procedury związane z obsługą techniczną.
Dlaczego warto wybrać tzw. solówkę? Co można dzięki niej przewieźć?
Dzięki mniejszym wymiarom i różnorodności zabudowy, tzw. solówki są w stanie sprostać wielu wymaganiom transportowym. Najczęściej wykorzystywane są na małych i średnich dystansach do przewozu mebli, urządzeń AGD, materiałów budowlanych, a także artykułów spożywczych i przemysłowych, jeżeli jest wymagana ich dostawa door-to-door. Jest to idealny wybór do bezpośredniej realizacji dostaw o objętości mniejszej niż standardowa.
Nasze pojazdy 22-paletowe łączą kompaktowość i stosunkowo dużą przestrzeń ładunkową. Ich maksymalna objętość i ładowność to 57,5 m³ i 15,4 tony. Są wyposażone w zabudowę kurtynową, przesuwne dachy, długie kabiny kierowców (kabiny sypialne) i windy chowane pod podwozie, co zapewnia maksymalną wszechstronność transportu.
Zachęcamy do zapoznania się z naszą różnorodną ofertą innych, specjalistycznych pojazdów i naczep. Nasi eksperci z przyjemnością przygotują dla Państwa ofertę na przewóz ładunków LTL (Less Than Truck Load) i dopasują środki transportowe do Państwa indywidualnych potrzeb.
FAQ
GMP+ FSA (Feed Safety Assurance) jest certyfikatem mającym na celu zapewnienie bezpieczeństwa pasz podawanych zwierzętom hodowlanym. Standard ten obejmuje wszystkie etapy produkcji pasz, a zatem dotyczy zarówno uprawy, jak i ich transportu. GMP oznacza Dobre Praktyki Produkcyjne (ang. Good Manufacturing Practices), a "+" symbolizuje integrację z Analizą Zagrożeń i Krytycznych Punktów Kontroli (HACCP). Certyfikat GMP+ wyznacza standard jakości obsługi naszych zleceń już od 2016 roku.
Norma ISO 22000 określa wymagania wobec systemów zarządzania bezpieczeństwem żywności i obejmuje wszystkie organizacje łańcucha produkcji żywności - od upraw i hodowli, aż po sklepowe półki. ISO 22000 wyznacza standard istotny nie tylko dla producentów żywności, ale wykorzystywana również przez producentów sprzętu, opakowań, środków czyszczących, dodatków spożywczych i składników. Mając na uwadze zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa transportowanej i magazynowanej przez nas żywności i jej składników, już od 15 lat jesteśmy objęci certyfikacją ISO.
Zestaw przestrzenny jest znakomitym wyborem w przypadku przewozu towarów stosunkowo lekkich z uwagi na możliwość przewiezienia nawet 38 palet. Jednak z uwagi na dwie przestrzenie ładowne proces załadunku i rozładunku może się jednak wyraźnie wydłużyć. Przy załadunku zazwyczaj najpierw należy odpiąć przyczepę, by umożliwić wypełnienie towarem skrzyni tzw. solówki. Następnie kierowca powinien z powrotem zapiąć przyczepę, by kontynuować jej załadunek. Nowe tandemy, które posiadamy we flocie MEXEM, pozwalają na załadunek bez rozpinania przyczepy, co znacznie przyspiesza i ułatwia proces. W takich zestawach ściana tylna przestrzeni ładownej pojazdu i przednia przyczepy są otwieralne i wyposażone w opuszczaną, aluminiową platformę, dzięki której można przejechać wózkiem pomiędzy skrzyniami ładunkowymi.
Konwencja ATP to międzynarodowy dokument, który szczegółowo określa normy związane z transportem żywności i innych artykułów szybko psujących się. Konwencji podlega m.in. transport drogowy, a zatem każdy pojazd używany do transportu artykułów szybko psujących się musi posiadać tzw. świadectwo zgodności środka transportu, zwane potocznie certyfikatem ATP. Certyfikat obowiązuje przez 6 lat, następnie kolejne badania muszą być przeprowadzane co 3 lata. Wydawaniem certyfikatów zajmują się instytucje wskazane przez Ministerstwo Transportu. Rzecz jasna, wszystkie nasze chłodnie są wyposażone w certyfikaty ATP.
Naczepa mega wyróżnia się bardzo dużą pojemnością, sięgającą niemal 100 metrów sześciennych (co stanowi około 10% więcej objętości w porównaniu ze standardową naczepą). Zwiększenie przedziału ładunkowego przy zachowaniu dozwolonej wysokości całkowitej pojazdu jest możliwe dzięki obniżeniu ramy i zwiększeniu wysokości wnętrza naczepy. Podnoszony hydraulicznie dach ułatwia załadunek i pełne wykorzystanie wysokości przestrzeni załadunkowej, która sięga niemal 3 metrów. Doskonałym przykładem przewagi megatrailerów nad standardowymi naczepami jest możliwość przewiezienia nie dwóch, a trzech pięter towaru takiego jak kuchenki, czy pralki, a wszystko to, przy zachowaniu standardów bezpieczeństwa.
Maksymalna waga palety umieszczonej na piętrze naszych naczep double deck wynosi około 300 kg (nośność każdej belki to 1 tona). Wysokość palet nie powinna przekraczać 120 cm. Nasze doppelstocki występują w sztywnej zabudowie lub dodatkowo są wyposażone w izolację i agregat chłodniczy, a zatem mogą pełnić funkcję dwupoziomowej chłodni.