
Pojazdy 22-paletowe
Towary i branże, które najczęściej wybierają pojazdy 22-paletowe.

towary na paletach

paczki różnej wielkości

meble

urządzenia RTV / AGD

narzędzia i sprzęty

surowce i półsurowce
Ciężarówki solówki – wszechstronność w przewozach mniejszych ładunków
Ciężarówki solówki stanowią istotny element floty transportowej w wielu branżach. Ich konstrukcja i rozmiar sprawiają, że są niezwykle wszechstronne i mogą być wykorzystywane w różnych dziedzinach, od transportu towarów po działalność budowlaną czy rolniczą. To pojazdy ciężarowe, który składają się z jednej części – kabiny oraz przestrzeni ładunkowej. W odróżnieniu od zestawów składających się z ciągnika siodłowego i naczepy, solówka jest samodzielnym pojazdem. Oznacza to, że ma tylko jedno nadwozie i nie jest połączona z dodatkowymi jednostkami transportowymi. Najczęściej ciężarówki solówki wyposażone są w przestronny ładowny kontener, skrzynię ładunkową lub platformę. W zależności od typu pojazdu mogą być one używane do transportu różnego rodzaju towarów, w tym zarówno materiałów sypkich, jak i przedmiotów wymagających zabezpieczenia.
Zalety ciężarówek solówek
Ciężarówki solówki charakteryzują się wieloma zaletami, które sprawiają, że są chętnie wykorzystywane w transporcie. Wśród najważniejszych z nich warto wymienić:
- zwrotność – ciężarówki solówki są bardziej zwrotne od pojazdów z naczepami, co umożliwia łatwiejsze manewrowanie w miastach czy na wąskich drogach;
- niższy koszt utrzymania – pojazdy solowe nie wymagają dodatkowych inwestycji w naczepę, co redukuje koszty eksploatacyjne;
- elastyczność – dzięki różnorodnym rodzajom nadwozi, ciężarówki solówki mogą być dostosowane do specyficznych potrzeb transportowych i można je wykorzystać w niemal każdej branży;
- łatwiejsza obsługa – solówki, w przeciwieństwie do zestawów ciągników siodłowych z naczepami, wymagają mniej formalności przy rejestracji i posiadają prostsze procedury związane z obsługą techniczną.
Dlaczego warto wybrać tzw. solówkę? Co można dzięki niej przewieźć?
Dzięki mniejszym wymiarom i różnorodności zabudowy, tzw. solówki są w stanie sprostać wielu wymaganiom transportowym. Najczęściej wykorzystywane są na małych i średnich dystansach do przewozu mebli, urządzeń AGD, materiałów budowlanych, a także artykułów spożywczych i przemysłowych, jeżeli jest wymagana ich dostawa door-to-door. Jest to idealny wybór do bezpośredniej realizacji dostaw o objętości mniejszej niż standardowa.
Nasze pojazdy 22-paletowe łączą kompaktowość i stosunkowo dużą przestrzeń ładunkową. Ich maksymalna objętość i ładowność to 57,5 m³ i 15,4 tony. Są wyposażone w zabudowę kurtynową, przesuwne dachy, długie kabiny kierowców (kabiny sypialne) i windy chowane pod podwozie, co zapewnia maksymalną wszechstronność transportu.
Zachęcamy do zapoznania się z naszą różnorodną ofertą innych, specjalistycznych pojazdów i naczep. Nasi eksperci z przyjemnością przygotują dla Państwa ofertę na przewóz ładunków LTL (Less Than Truck Load) i dopasują środki transportowe do Państwa indywidualnych potrzeb.
Samochody o szerokim zastosowaniu
W ramach naszej nowoczesnej floty dysponujemy pojazdami o mniejszej przestrzeni ładunkowej, co umożliwia transport ładunków częściowych. Tak jak wszystkie nasze pozostałe pojazdy, nasze solówki spełniają najbardziej rygorystyczne obecnie normy emisji spalin E6 (Euro 6), dzięki czemu mogą być eksploatowane również w strefach z ograniczonym wjazdem dla pojazdów spalinowych, a ich mniejsza masa całkowita pozwala na poruszanie się także po centrach miast. O popularności "solówek" świadczy to, że są one prawdziwymi "końmi roboczymi" wielu europejskich firm transportowych, pokonując dziennie nawet 900 km. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą naszych nowoczesnych i różnorodnych pojazdów, które dowiozą Państwa ładunek na czas!
FAQ
GMP+ FSA (Feed Safety Assurance) jest certyfikatem mającym na celu zapewnienie bezpieczeństwa pasz podawanych zwierzętom hodowlanym. Standard ten obejmuje wszystkie etapy produkcji pasz, a zatem dotyczy zarówno uprawy, jak i ich transportu. GMP oznacza Dobre Praktyki Produkcyjne (ang. Good Manufacturing Practices), a "+" symbolizuje integrację z Analizą Zagrożeń i Krytycznych Punktów Kontroli (HACCP). Certyfikat GMP+ wyznacza standard jakości obsługi naszych zleceń już od 2016 roku.
Norma ISO 22000 określa wymagania wobec systemów zarządzania bezpieczeństwem żywności i obejmuje wszystkie organizacje łańcucha produkcji żywności - od upraw i hodowli, aż po sklepowe półki. ISO 22000 wyznacza standard istotny nie tylko dla producentów żywności, ale wykorzystywana również przez producentów sprzętu, opakowań, środków czyszczących, dodatków spożywczych i składników. Mając na uwadze zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa transportowanej i magazynowanej przez nas żywności i jej składników, już od 15 lat jesteśmy objęci certyfikacją ISO.
Zestaw przestrzenny jest znakomitym wyborem w przypadku przewozu towarów stosunkowo lekkich z uwagi na możliwość przewiezienia nawet 38 palet. Jednak z uwagi na dwie przestrzenie ładowne proces załadunku i rozładunku może się jednak wyraźnie wydłużyć. Przy załadunku zazwyczaj najpierw należy odpiąć przyczepę, by umożliwić wypełnienie towarem skrzyni tzw. solówki. Następnie kierowca powinien z powrotem zapiąć przyczepę, by kontynuować jej załadunek. Nowe tandemy, które posiadamy we flocie MEXEM, pozwalają na załadunek bez rozpinania przyczepy, co znacznie przyspiesza i ułatwia proces. W takich zestawach ściana tylna przestrzeni ładownej pojazdu i przednia przyczepy są otwieralne i wyposażone w opuszczaną, aluminiową platformę, dzięki której można przejechać wózkiem pomiędzy skrzyniami ładunkowymi.
Konwencja ATP to międzynarodowy dokument, który szczegółowo określa normy związane z transportem żywności i innych artykułów szybko psujących się. Konwencji podlega m.in. transport drogowy, a zatem każdy pojazd używany do transportu artykułów szybko psujących się musi posiadać tzw. świadectwo zgodności środka transportu, zwane potocznie certyfikatem ATP. Certyfikat obowiązuje przez 6 lat, następnie kolejne badania muszą być przeprowadzane co 3 lata. Wydawaniem certyfikatów zajmują się instytucje wskazane przez Ministerstwo Transportu. Rzecz jasna, wszystkie nasze chłodnie są wyposażone w certyfikaty ATP.
Naczepa mega wyróżnia się bardzo dużą pojemnością, sięgającą niemal 100 metrów sześciennych (co stanowi około 10% więcej objętości w porównaniu ze standardową naczepą). Zwiększenie przedziału ładunkowego przy zachowaniu dozwolonej wysokości całkowitej pojazdu jest możliwe dzięki obniżeniu ramy i zwiększeniu wysokości wnętrza naczepy. Podnoszony hydraulicznie dach ułatwia załadunek i pełne wykorzystanie wysokości przestrzeni załadunkowej, która sięga niemal 3 metrów. Doskonałym przykładem przewagi megatrailerów nad standardowymi naczepami jest możliwość przewiezienia nie dwóch, a trzech pięter towaru takiego jak kuchenki, czy pralki, a wszystko to, przy zachowaniu standardów bezpieczeństwa.
Maksymalna waga palety umieszczonej na piętrze naszych naczep double deck wynosi około 300 kg (nośność każdej belki to 1 tona). Wysokość palet nie powinna przekraczać 120 cm. Nasze doppelstocki występują w sztywnej zabudowie lub dodatkowo są wyposażone w izolację i agregat chłodniczy, a zatem mogą pełnić funkcję dwupoziomowej chłodni.