
Outsourcing logistyczny
Outsourcing logistyki – wady i zalety outsourcingu zewnętrznego w logistyce
Dlaczego warto zdecydować się na outsourcing usług logistycznych? Po pierwsze, obsługa łańcucha dostaw oraz zamówień przez firmy zewnętrzne podnosi jakość usług, zapewniając jednocześnie redukcję kosztów. Optymalizacja wspomnianych łańcuchów dostaw daje możliwość skorzystania z rozwiązań, jakie oferują nowoczesne technologie. Dzięki narzędziom TMS i WMS efektywność i przejrzystość procesów logistycznej obsługi dostawy wzrasta, co przekłada się też na zadowolenie klientów.
Firma korzystająca z możliwości, jakie oferuje outsourcing logistyczny, dużo zyskuje. Najważniejsze korzyści, jakie niesie ze sobą outsourcing w kluczowych kompetencjach logistycznych, to:
- skalowalność usług – obsługa zwrotów, przesyłek i magazynowania przez firmy zewnętrzne, może skalowana i dostosowana do zmian na rynku (np. tzw. górek sprzedażowych),
- jakość obsługi – dzięki dostępowi do nowoczesnych technologii przedsiębiorstwo działa na znacznie wyższym poziomie, oferując swoim klientom możliwość profesjonalnej realizacji usług,
- integracja systemów – warto powierzyć firmom zewnętrznym swą infrastrukturę logistyczną, gdyż dzięki temu można skorzystać z technologii i systemów logistycznych, które uzupełniają się na każdym kroku.
Outsourcing usług logistycznych – proces, który warto realizować przez firmę zewnętrzną
Warto również dodać, że firma korzystająca ze wsparcia operatora logistycznego w branży e-commerce, może skupić się na czymś innym niż np. fulfillment, a konkretnie na podstawowej działalności. Pracujące w ten sposób przedsiębiorstwo działa efektywniej i skuteczniej na rynku.
Jako firma świadcząca outsourcing w zarządzaniu logistycznym mamy wszystko co potrzeba, by kompleksowo obsłużyć firmy z różnych specjalności i branż. Nasza flota znacznie usprawnia procesy logistyczne, podobnie zresztą jak wykorzystywane przez naszą firmę oprogramowanie.
Nasza flota
FAQ
Profesjonalna wycena transportu drogowego zależy od czynników takich, jak przebieg trasy i jej odległość, liczba miejsc załadunku i rozładunku, waga i objętość przewożonego towaru, czas i termin załadunku i rozładunku, ceny paliwa i wysokość opłat drogowych, a także rodzaj pojazdu i obsady kierowców niezbędnych do obsługi zlecenia. W przypadku pojedynczych zapytań z dnia na dzień ceny mogą podlegać wahaniom wynikającym z popularności danej trasy i możliwości organizacji dalszych zleceń transportowych dla wykorzystywanego pojazdu.
Przede wszystkim potrzebny będzie list przewozowy opisujący towar (CMR w transporcie międzynarodowym) i świadectwo jego pochodzenia. W przypadku przewozu wybranych kategorii ładunków, takich jak np. szybko psujące się artykuły żywnościowe, zwierzęta, czy odpady wymagane będą również dodatkowe, regulowane prawem dokumenty. W przypadku eksportu towaru poza granice UE wymagane będą dokumenty niezbędne do odprawy celnej takie jak faktury, dokumenty eksportowe i deklaracje importowe.
Przede wszystkim wynika to z potrzeby oszacowania, czy wartość polisy odpowiedzialności cywilnej przewoźnika OCP jest wystarczająco wysoka do realizacji zlecenia. W przypadku towarów o wysokiej wartości i / lub towarów szczególnie narażonych na uszkodzenia rekomendujemy dodatkowe ubezpieczenie Cargo. Więcej na temat ubezpieczenia OCP piszemy w naszej bazie wiedzy: https://mexem.com.pl/baza-wiedzy/ubezpieczenie-ocp-przewoznika-drogowego-na-co-zwrocic-uwage-przy-wykupie-polisy/
Czas niezbędny do przewiezienia ładunku zależy od wielu czynników, przede wszystkim od czasu pracy kierowcy i ograniczeń prędkości na trasie. Kierowcy pojazdów o DMC powyżej 3,5 tony mogą prowadzić pojazd przez maksymalnie 10 godzin dziennie, a limit prędkości takich pojazdów w większości krajów europejskich nie przekracza 80 lub 90 km na godzinę na drogach ekspresowych i autostradach. Istotnym czynnikiem wpływającym na tempo realizacji zlecenia jest czas załadunku towaru, który wlicza się do dziennego czasu pracy kierowcy, wynoszącego standardowo 13 godzin (a maksymalnie 15 godzin). Warto również pamiętać o tym, że w okresach świątecznych i wakacyjnych obowiązują ograniczenia w poruszaniu się pojazdów ciężarowych, które dodatkowo mogą mieć wpływ na czas realizacji przewozu.
Ograniczenia w ruchu pojazdów i zespołów pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 12 ton, określają przepisy rozporządzenia Ministra Transportu. Oznaczają one zakaz ruchu pojazdów i zespołów pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 12 ton, na drogach publicznych na obszarze całego kraju, w dni ustawowo wolne od pracy i w określonych porach w dniach poprzedzających dni świąteczne, a także przez większość weekendów w okresie wakacyjnym. Szczegółowe informacje znajdują się na stronie: https://www.gov.pl/web/infrastruktura/ograniczenia-w-ruchu Warto jednak pamiętać, że od opisanych ograniczeń istnieje kilka wyjątków i m.in. nie dotyczą one pojazdów, które przewożą żywność, leki, żywe zwierzęta, przesyłki pocztowe, paliwo, czy odpady komunalne.
Zgodnie z decyzją Prezydenta m.st. Warszawy na terenie Warszawy obowiązuje zakaz poruszania się pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 ton, w godzinach 7.00 – 10.00 oraz 16.00 – 20.00. Dla takich pojazdów, które w związku z prowadzoną działalnością muszą wjechać na teren Warszawy w godzinach obowiązującego ograniczenia, Zarząd Dróg Miejskich wydaje identyfikatory C-16. Więcej szczegółów na temat pozwoleń na wjazd do Warszawy znajduje się na stronie ZDM: https://zdm.waw.pl/sprawy/zezwolenia-i-identyfikatory/pojazdy-ciezarowe/identyfikatory-c-16/