
Naczepy standardowe
Towary i branże, które najczęściej wybierają naczepy standardowe

art. spożywcze

chemia gospodarcza

AGD i automotive

materiały budowlane

papier i opakowania

granulaty
Naczepy standardowe, czyli ile ładunku zazwyczaj przewozi się w transporcie drogowym?
Naczepy to rodzaj przyczep, czyli pojazdów służących do realizacji usług transportowych. Naczepy są pozbawione własnego napędu, a ich przednia część spoczywa na ciągniku siodłowym. Oferujemy Państwu możliwość przewozu ładunków z wykorzystaniem standardowych naczep o długości około 13,9 m krytych plandeką, o najbardziej popularnych wymiarach przestrzeni ładownej. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.
Maksymalne, dopuszczalne wymiary naczepy oraz ich ładowność
Z punktu widzenia naszych klientów, najważniejszym czynnikiem decydującym o wyborze konkretnej naczepy są jej wymiary wewnętrzne, które decydują o sposobie wykorzystania przestrzeni ładunkowej. Klienci, którzy wybierają tą formę transportu, mają do dyspozycji aż 13,6 metra długości wewnętrznej. Szerokość naczepy wynosi zwykle 2,45 m, a jej wysokość całkowita nie może być wyższa niż 4 metry.
Nieco inaczej wygląda ta kwestia w przypadku naczep, które są przeznaczone do przewozu ładunków w temperaturze kontrolowanej. Ich szerokość wynosi około 2,6 metra, ale musimy pamiętać, że przyczepy te wyposażone są w ściany boczne o właściwościach termoizolacyjnych, których grubość wynosi co najmniej 45 mm.
Naczepa standardowa może pomieścić około 88 metrów sześciennych ładunku, który:
- usytuowany jest na maksymalnie 33 paletach,
- może osiągnąć maksymalny ciężar wynoszący 24 tony.
Pojazd z naczepą standardową - zabudowa i sposób rozmieszczania ładunków
Załadunek, jak i rozładunek naczepy typu standard jest bardzo prosty, z uwagi na wykorzystanie plandeki. W celu ograniczenia czasu poświęcanego na demontaż wybranej ściany naczepy, najczęściej stosuje się systemy rozsuwające boczne ściany i dach. Stąd pochodzi ich potoczna nazwa "firanka". Brak bocznych burt, a także możliwość łatwego rozsuwania plandeki sprawiają, że załadunek i rozładunek naczep w transporcie drogowym jest bardzo uniwersalny. Proces ten może przebiegać poprzez rozładowanie i załadowanie towarów od tyłu, po bokach, a nawet z góry, co w praktyce znacznie skraca czas niezbędny na przeładunek.
Zaletą zespołu pojazdów wyposażonych w naczepy standardowe jest:
- możliwość przewozu różnych przesyłek,
- szybki przeładunek,
- duża pojemność.
Nasza firma oferuje również możliwość przewozu ładunków innymi rodzajami naczep, w tym naczepą mega oraz chłodniami. Zachęcamy do kontaktu w celu omówienia kwestii organizacyjnych i technicznych usługi przewozu różnych typów towarów. Jesteśmy do Państwa dyspozycji.
FAQ
GMP+ FSA (Feed Safety Assurance) jest certyfikatem mającym na celu zapewnienie bezpieczeństwa pasz podawanych zwierzętom hodowlanym. Standard ten obejmuje wszystkie etapy produkcji pasz, a zatem dotyczy zarówno uprawy, jak i ich transportu. GMP oznacza Dobre Praktyki Produkcyjne (ang. Good Manufacturing Practices), a "+" symbolizuje integrację z Analizą Zagrożeń i Krytycznych Punktów Kontroli (HACCP). Certyfikat GMP+ wyznacza standard jakości obsługi naszych zleceń już od 2016 roku.
Norma ISO 22000 określa wymagania wobec systemów zarządzania bezpieczeństwem żywności i obejmuje wszystkie organizacje łańcucha produkcji żywności - od upraw i hodowli, aż po sklepowe półki. ISO 22000 wyznacza standard istotny nie tylko dla producentów żywności, ale wykorzystywana również przez producentów sprzętu, opakowań, środków czyszczących, dodatków spożywczych i składników. Mając na uwadze zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa transportowanej i magazynowanej przez nas żywności i jej składników, już od 15 lat jesteśmy objęci certyfikacją ISO.
Zestaw przestrzenny jest znakomitym wyborem w przypadku przewozu towarów stosunkowo lekkich z uwagi na możliwość przewiezienia nawet 38 palet. Jednak z uwagi na dwie przestrzenie ładowne proces załadunku i rozładunku może się jednak wyraźnie wydłużyć. Przy załadunku zazwyczaj najpierw należy odpiąć przyczepę, by umożliwić wypełnienie towarem skrzyni tzw. solówki. Następnie kierowca powinien z powrotem zapiąć przyczepę, by kontynuować jej załadunek. Nowe tandemy, które posiadamy we flocie MEXEM, pozwalają na załadunek bez rozpinania przyczepy, co znacznie przyspiesza i ułatwia proces. W takich zestawach ściana tylna przestrzeni ładownej pojazdu i przednia przyczepy są otwieralne i wyposażone w opuszczaną, aluminiową platformę, dzięki której można przejechać wózkiem pomiędzy skrzyniami ładunkowymi.
Konwencja ATP to międzynarodowy dokument, który szczegółowo określa normy związane z transportem żywności i innych artykułów szybko psujących się. Konwencji podlega m.in. transport drogowy, a zatem każdy pojazd używany do transportu artykułów szybko psujących się musi posiadać tzw. świadectwo zgodności środka transportu, zwane potocznie certyfikatem ATP. Certyfikat obowiązuje przez 6 lat, następnie kolejne badania muszą być przeprowadzane co 3 lata. Wydawaniem certyfikatów zajmują się instytucje wskazane przez Ministerstwo Transportu. Rzecz jasna, wszystkie nasze chłodnie są wyposażone w certyfikaty ATP.
Naczepa mega wyróżnia się bardzo dużą pojemnością, sięgającą niemal 100 metrów sześciennych (co stanowi około 10% więcej objętości w porównaniu ze standardową naczepą). Zwiększenie przedziału ładunkowego przy zachowaniu dozwolonej wysokości całkowitej pojazdu jest możliwe dzięki obniżeniu ramy i zwiększeniu wysokości wnętrza naczepy. Podnoszony hydraulicznie dach ułatwia załadunek i pełne wykorzystanie wysokości przestrzeni załadunkowej, która sięga niemal 3 metrów. Doskonałym przykładem przewagi megatrailerów nad standardowymi naczepami jest możliwość przewiezienia nie dwóch, a trzech pięter towaru takiego jak kuchenki, czy pralki, a wszystko to, przy zachowaniu standardów bezpieczeństwa.
Maksymalna waga palety umieszczonej na piętrze naszych naczep double deck wynosi około 300 kg (nośność każdej belki to 1 tona). Wysokość palet nie powinna przekraczać 120 cm. Nasze doppelstocki występują w sztywnej zabudowie lub dodatkowo są wyposażone w izolację i agregat chłodniczy, a zatem mogą pełnić funkcję dwupoziomowej chłodni.