Naczepy standardowe

Towary i branże, które najczęściej wybierają naczepy standardowe

art. spożywcze

chemia gospodarcza

AGD i automotive

materiały budowlane

papier i opakowania

granulaty

Naczepy standardowe, czyli ile ładunku zazwyczaj przewozi się w transporcie drogowym?

Naczepy to rodzaj przyczep, czyli pojazdów służących do realizacji usług transportowych. Naczepy są pozbawione własnego napędu, a ich przednia część spoczywa na ciągniku siodłowym. Oferujemy Państwu możliwość przewozu ładunków z wykorzystaniem standardowych naczep o długości około 13,9 m krytych plandeką, o najbardziej popularnych wymiarach przestrzeni ładownej. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą. 

Maksymalne, dopuszczalne wymiary naczepy oraz ich ładowność

Z punktu widzenia naszych klientów, najważniejszym czynnikiem decydującym o wyborze konkretnej naczepy są jej wymiary wewnętrzne, które decydują o sposobie wykorzystania przestrzeni ładunkowej. Klienci, którzy wybierają tą formę transportu, mają do dyspozycji aż 13,6 metra długości wewnętrznej. Szerokość naczepy wynosi zwykle 2,45 m, a jej wysokość całkowita nie może być wyższa niż 4 metry.

Nieco inaczej wygląda ta kwestia w przypadku naczep, które są przeznaczone do przewozu ładunków w temperaturze kontrolowanej. Ich szerokość wynosi około 2,6 metra, ale musimy pamiętać, że przyczepy te wyposażone są w ściany boczne o właściwościach termoizolacyjnych, których grubość wynosi co najmniej 45 mm. 

Naczepa standardowa może pomieścić około 88 metrów sześciennych ładunku, który:

  • usytuowany jest na maksymalnie 33 paletach,
  • może osiągnąć maksymalny ciężar wynoszący 24 tony.

Pojazd z naczepą standardową - zabudowa i sposób rozmieszczania ładunków 

Załadunek, jak i rozładunek naczepy typu standard jest bardzo prosty, z uwagi na  wykorzystanie plandeki. W celu ograniczenia czasu poświęcanego na demontaż wybranej ściany naczepy, najczęściej stosuje się systemy rozsuwające boczne ściany i dach. Stąd pochodzi ich potoczna nazwa "firanka". Brak bocznych burt, a także możliwość łatwego rozsuwania plandeki sprawiają, że załadunek i rozładunek naczep w transporcie drogowym jest bardzo uniwersalny. Proces ten może przebiegać poprzez rozładowanie i załadowanie towarów od tyłu, po bokach, a nawet z góry, co w praktyce znacznie skraca czas niezbędny na przeładunek.

Zaletą zespołu pojazdów wyposażonych w naczepy standardowe jest:

  • możliwość przewozu różnych przesyłek,
  • szybki przeładunek,
  • duża pojemność.

Nasza firma oferuje również możliwość przewozu ładunków innymi rodzajami naczep, w tym naczepą mega oraz chłodniami. Zachęcamy do kontaktu w celu omówienia kwestii organizacyjnych i technicznych usługi przewozu różnych typów towarów. Jesteśmy do Państwa dyspozycji. 

FAQ

Poproś o wycenę