
Naczepy typu joloda
Towary i branże, które najczęściej wybierają naczepy z systemem joloda:

papier w rolach

prasa i książki

maszyny

ciężkie towary spaletyzowane
Naczepy specjalistyczne z systemem joloda - rozwiązanie dla branży papierniczej i przewozu maszyn
Naczepy zaprojektowane w systemie joloda, wyposażone są w specjalne prowadnice, które montuje się w podłodze, po których poruszają się wyposażone w rolki listwy. Dzięki zastosowaniu systemu joloda kierowca pojazdu może samodzielnie przemieszczać ładunek do przodu lub do tyłu, ułatwiając i skracając jego załadunek lub rozładunek.
Naczepa z systemem joloda - wymiary i opis techniczny
Oferujemy Państwu możliwość skorzystania z nowoczesnych rozwiązań logistycznych w postaci systemu joloda. To idealne rozwiązanie do przewożenia m.in.:
-
papieru nawiniętego na role,
-
przedmiotów delikatnych o dużej masie.
Wykorzystywane przez nas specjalistyczne naczepy joloda pozwalają na przewóz towaru o objętości dochodzącej nawet do 88 metrów sześciennych. Wymiary naczepy to: 13,6 m x 2,45 m x 2,65 m (długość x szerokość x wysokość). Pojedyncza naczepa może pomieścić nawet 24 tony ładunku. Dzięki systemowi joloda artykuły przewożone w naczepie są skuteczniej chronione przed uszkodzeniami podczas załadunku i rozładunku. Instalacja mocowana w podłodze naczepy pozwala też na znaczne skrócenie czasu załadunku. Rozmieszczenie szyn pozwala również na efektywniejsze wykorzystanie dostępnej powierzchni, a także zmniejsza ryzyko przemieszczenia się towaru podczas gwałtownego hamowania.
Dlaczego system joloda jest tak popularny w pojazdach ciężarowych?
Dzięki wykorzystaniu korzyści, jakie daje system joloda, nasi klienci zyskują. Dlaczego?
-
Technologia joloda przekłada się na wzrost bezpieczeństwa ładunku. Zastosowanie szyn pozwala na skuteczniejsze i solidniejsze mocowanie, a także korzystnie wpływa na kwestie bezpieczeństwa podczas załadunku i rozładunku.
-
Plandeka z systemem joloda pozwala na skrócenie czasu niezbędnego do załadowania lub rozładowania towaru. Dzięki temu obsługa procesu logistycznego w węzłach odbywa się szybciej i wygodniej.
-
Joloda jest rozwiązaniem stworzonym z myślą o przewozie konkretnych towarów, takich jak np. papier w rolach oraz dużych i drogocennych urządzeń bądź przedmiotów, które są narażone na uszkodzenia mechaniczne w trakcie transportu.
Jeśli mają Państwo pytania dotyczące samego systemu oraz jego obsługi, serdecznie zachęcamy do skontaktowania się z nami. Zapraszamy też do zapoznania się z wieloma innymi rozwiązaniami logistycznymi, które konsekwentnie wdrażamy i udoskonalamy.
FAQ
GMP+ FSA (Feed Safety Assurance) jest certyfikatem mającym na celu zapewnienie bezpieczeństwa pasz podawanych zwierzętom hodowlanym. Standard ten obejmuje wszystkie etapy produkcji pasz, a zatem dotyczy zarówno uprawy, jak i ich transportu. GMP oznacza Dobre Praktyki Produkcyjne (ang. Good Manufacturing Practices), a "+" symbolizuje integrację z Analizą Zagrożeń i Krytycznych Punktów Kontroli (HACCP). Certyfikat GMP+ wyznacza standard jakości obsługi naszych zleceń już od 2016 roku.
Norma ISO 22000 określa wymagania wobec systemów zarządzania bezpieczeństwem żywności i obejmuje wszystkie organizacje łańcucha produkcji żywności - od upraw i hodowli, aż po sklepowe półki. ISO 22000 wyznacza standard istotny nie tylko dla producentów żywności, ale wykorzystywana również przez producentów sprzętu, opakowań, środków czyszczących, dodatków spożywczych i składników. Mając na uwadze zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa transportowanej i magazynowanej przez nas żywności i jej składników, już od 15 lat jesteśmy objęci certyfikacją ISO.
Zestaw przestrzenny jest znakomitym wyborem w przypadku przewozu towarów stosunkowo lekkich z uwagi na możliwość przewiezienia nawet 38 palet. Jednak z uwagi na dwie przestrzenie ładowne proces załadunku i rozładunku może się jednak wyraźnie wydłużyć. Przy załadunku zazwyczaj najpierw należy odpiąć przyczepę, by umożliwić wypełnienie towarem skrzyni tzw. solówki. Następnie kierowca powinien z powrotem zapiąć przyczepę, by kontynuować jej załadunek. Nowe tandemy, które posiadamy we flocie MEXEM, pozwalają na załadunek bez rozpinania przyczepy, co znacznie przyspiesza i ułatwia proces. W takich zestawach ściana tylna przestrzeni ładownej pojazdu i przednia przyczepy są otwieralne i wyposażone w opuszczaną, aluminiową platformę, dzięki której można przejechać wózkiem pomiędzy skrzyniami ładunkowymi.
Konwencja ATP to międzynarodowy dokument, który szczegółowo określa normy związane z transportem żywności i innych artykułów szybko psujących się. Konwencji podlega m.in. transport drogowy, a zatem każdy pojazd używany do transportu artykułów szybko psujących się musi posiadać tzw. świadectwo zgodności środka transportu, zwane potocznie certyfikatem ATP. Certyfikat obowiązuje przez 6 lat, następnie kolejne badania muszą być przeprowadzane co 3 lata. Wydawaniem certyfikatów zajmują się instytucje wskazane przez Ministerstwo Transportu. Rzecz jasna, wszystkie nasze chłodnie są wyposażone w certyfikaty ATP.
Naczepa mega wyróżnia się bardzo dużą pojemnością, sięgającą niemal 100 metrów sześciennych (co stanowi około 10% więcej objętości w porównaniu ze standardową naczepą). Zwiększenie przedziału ładunkowego przy zachowaniu dozwolonej wysokości całkowitej pojazdu jest możliwe dzięki obniżeniu ramy i zwiększeniu wysokości wnętrza naczepy. Podnoszony hydraulicznie dach ułatwia załadunek i pełne wykorzystanie wysokości przestrzeni załadunkowej, która sięga niemal 3 metrów. Doskonałym przykładem przewagi megatrailerów nad standardowymi naczepami jest możliwość przewiezienia nie dwóch, a trzech pięter towaru takiego jak kuchenki, czy pralki, a wszystko to, przy zachowaniu standardów bezpieczeństwa.
Maksymalna waga palety umieszczonej na piętrze naszych naczep double deck wynosi około 300 kg (nośność każdej belki to 1 tona). Wysokość palet nie powinna przekraczać 120 cm. Nasze doppelstocki występują w sztywnej zabudowie lub dodatkowo są wyposażone w izolację i agregat chłodniczy, a zatem mogą pełnić funkcję dwupoziomowej chłodni.