Towary i branże, które najczęściej wybierają naczepy silosy:

ziarno

pasze dla zwierząt

nawozy sztuczne

granulaty tworzyw sztucznych

cement / wapno

cukier / ryż / mąka
Naczepy silosy – specjalistyczny transport towarów w kontrolowanych warunkach
Załadunek silosu odbywa się przez górne włazy znajdujące się na szczycie zbiornika, niezależnie od tego, czy jest to silos leżący, czy podnoszony. Zwykle kierowca podjeżdża pod odpowiedni zbiornik i podpina silos pod wskazany rękaw, a podajnik zbiornika sam odmierza towar, minimalizując ryzyko przepełnienia się silosa. Czas załadunku, w zależności od przepustowości rękawa i rodzaju towaru, wynosi od 15 do 45 minut.
Proces rozładunku różni się w zależności od rodzaju naczepy. W silosach leżących rozładunek odbywa się poprzez otwory umieszczone w stożkach na spodzie silosu. Są one zazwyczaj wyposażone w system wibrujący oraz zawory kulkowe, które doprowadzają sprężone powietrze, wspomagając płynny wysyp materiału. Cały system jest połączony jedną rurą, która wyprowadzona jest na tył naczepy, między osiami pojazdu, co umożliwia efektywny rozładunek. W silosach podnoszonych rozładunek materiału odbywa się przez tylny stożek z zaworem. Podczas procesu rozładunku, silos jest unoszony do góry za pomocą podnośnika wywrotkowego. Ciśnienie wytwarzane przez kompresor pozwala na wypchnięcie ładunku ze zbiornika, co ułatwia i przyspiesza proces rozładunku.
Zdarzają się także silosy z otwieranym dnem, które jest sterowane z panelu znajdującego się z tyłu pojazdu. Silosy mogą być również podzielone na komory umożliwiające segregację produktów. Wówczas każda komora wyposażona jest w indywidualny zawór rozładowczy.
Optymalny przewóz zboża, cementu i granulatów
Naczepy typu silos wyróżniają się dużą objętością i ładownością: nasze naczepy mogą pomieścić nawet 60 000 litrów, a masa transportowanego ładunku sypkiego może sięgać nawet 27 000 kg. Oznacza to, że niewielka liczba naczep może przewieźć ogromny ładunek zboża i innych produktów sypkich. To z kolei oznacza, że cena jednostkowa za jeden przewóz znacznie spada. Nasze silosy dedykowane są na ogół jednemu, stałemu klientowi i oferują wygodny, szybki i bezpieczny przeładunek towarów.
Co można przewieźć silosem?
W silosie może być przewożone ziarno, granulat tworzyw sztucznych i inne granulowane materiały sypkie. Najwięcej zleceń na tego typu przewozy pochodzi z branży budowlanej i obejmują one m.in. transport wapna, cementu oraz drobnego kruszywa i popiołów. Naczepa silos doskonale sprawdza się także w przypadku towarów pochodzenia rolniczego. Dzięki niej można szybko i bezpiecznie przewieźć ziarno, pasze oraz nawozy sztuczne i inne artykuły w stanie sypkim, nie martwiąc się o ich przypadkowe zanieczyszczenie. Coraz częściej pojazdy silosowe wykorzystuje się również do transportu produktów spożywczych, takich jak cukier, mąka i ryż.
Wybierając ofertę naszych usług logistycznych, zyskują Państwo na wielu różnych obszarach. Wykorzystanie naszych silosów w transporcie to:
- bezpieczeństwo towaru: naczepy posiadają nowoczesne systemy śledzenia warunków wewnątrz silosa w czasie rzeczywistym,
- możliwość długofalowej współpracy przy zastosowaniu dedykowanych naczep na Państwa wyłączność.
Zapraszamy do skorzystania z najpopularniejszej metody transportu materiałów sypkich. Wystarczy się z nami skontaktować - nasi doświadczeni specjaliści zorganizują przewóz zgodnie z Państwa oczekiwaniami.
FAQ
GMP+ FSA (Feed Safety Assurance) jest certyfikatem mającym na celu zapewnienie bezpieczeństwa pasz podawanych zwierzętom hodowlanym. Standard ten obejmuje wszystkie etapy produkcji pasz, a zatem dotyczy zarówno uprawy, jak i ich transportu. GMP oznacza Dobre Praktyki Produkcyjne (ang. Good Manufacturing Practices), a "+" symbolizuje integrację z Analizą Zagrożeń i Krytycznych Punktów Kontroli (HACCP). Certyfikat GMP+ wyznacza standard jakości obsługi naszych zleceń już od 2016 roku.
Norma ISO 22000 określa wymagania wobec systemów zarządzania bezpieczeństwem żywności i obejmuje wszystkie organizacje łańcucha produkcji żywności - od upraw i hodowli, aż po sklepowe półki. ISO 22000 wyznacza standard istotny nie tylko dla producentów żywności, ale wykorzystywana również przez producentów sprzętu, opakowań, środków czyszczących, dodatków spożywczych i składników. Mając na uwadze zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa transportowanej i magazynowanej przez nas żywności i jej składników, już od 15 lat jesteśmy objęci certyfikacją ISO.
Zestaw przestrzenny jest znakomitym wyborem w przypadku przewozu towarów stosunkowo lekkich z uwagi na możliwość przewiezienia nawet 38 palet. Jednak z uwagi na dwie przestrzenie ładowne proces załadunku i rozładunku może się jednak wyraźnie wydłużyć. Przy załadunku zazwyczaj najpierw należy odpiąć przyczepę, by umożliwić wypełnienie towarem skrzyni tzw. solówki. Następnie kierowca powinien z powrotem zapiąć przyczepę, by kontynuować jej załadunek. Nowe tandemy, które posiadamy we flocie MEXEM, pozwalają na załadunek bez rozpinania przyczepy, co znacznie przyspiesza i ułatwia proces. W takich zestawach ściana tylna przestrzeni ładownej pojazdu i przednia przyczepy są otwieralne i wyposażone w opuszczaną, aluminiową platformę, dzięki której można przejechać wózkiem pomiędzy skrzyniami ładunkowymi.
Konwencja ATP to międzynarodowy dokument, który szczegółowo określa normy związane z transportem żywności i innych artykułów szybko psujących się. Konwencji podlega m.in. transport drogowy, a zatem każdy pojazd używany do transportu artykułów szybko psujących się musi posiadać tzw. świadectwo zgodności środka transportu, zwane potocznie certyfikatem ATP. Certyfikat obowiązuje przez 6 lat, następnie kolejne badania muszą być przeprowadzane co 3 lata. Wydawaniem certyfikatów zajmują się instytucje wskazane przez Ministerstwo Transportu. Rzecz jasna, wszystkie nasze chłodnie są wyposażone w certyfikaty ATP.
Naczepa mega wyróżnia się bardzo dużą pojemnością, sięgającą niemal 100 metrów sześciennych (co stanowi około 10% więcej objętości w porównaniu ze standardową naczepą). Zwiększenie przedziału ładunkowego przy zachowaniu dozwolonej wysokości całkowitej pojazdu jest możliwe dzięki obniżeniu ramy i zwiększeniu wysokości wnętrza naczepy. Podnoszony hydraulicznie dach ułatwia załadunek i pełne wykorzystanie wysokości przestrzeni załadunkowej, która sięga niemal 3 metrów. Doskonałym przykładem przewagi megatrailerów nad standardowymi naczepami jest możliwość przewiezienia nie dwóch, a trzech pięter towaru takiego jak kuchenki, czy pralki, a wszystko to, przy zachowaniu standardów bezpieczeństwa.
Maksymalna waga palety umieszczonej na piętrze naszych naczep double deck wynosi około 300 kg (nośność każdej belki to 1 tona). Wysokość palet nie powinna przekraczać 120 cm. Nasze doppelstocki występują w sztywnej zabudowie lub dodatkowo są wyposażone w izolację i agregat chłodniczy, a zatem mogą pełnić funkcję dwupoziomowej chłodni.