MEXEM w liczbach
250 mln PLN
Realizacja zleceń o wartości niemal 250 mln PLN rocznie
100
własnych samochodów
18,5 tys. m²
Centrum dystrybucyjne o powierzchni 18,5 tys. m² w Pruszkowie
230+
pracowników
450
pojazdów podwykonawców
80 tys. m²
Lokalizacje magazynów w całej Polsce, niemal 80 tys. m²
Dlaczego My?


Mamy doświadczenie w obsłudze klientów
- produkty FMCG / AGD / ceramika / meble
- surowce / rolnictwo / materiały budowlane / części automotive

Wspólnie z naszymi partnerami realizujemy
- zakup dedykowanych pojazdów
- wyspecjalizowana logistyka magazynowa

Dbamy o ochronę środowiska
- produkujemy własną, czystą energię
- w naszej flocie korzystamy z aut z najwyższą normą ochrony środowiska EURO 6
Jesteśmy laureatami branżowych nagród:


Nasza historia
2024 - otwieramy nowy rozdział w obszarze ESG: rozpoczynamy testy ciągników elektrycznych; tworzymy kalkulację śladu węglowego MEXEM za rok 2023
2021 - poszerzamy ofertę magazynową o centrum logistyczne w Błoniu (woj. mazowieckie, 15 000 m²)
2019 - budujemy farmy fotowoltaiczne zasilające w energię elektryczną nasze centrum logistyczne i biura w Pruszkowie i Kowalewicach
2018 - rozpoczyna działalność MEXEM GmbH z siedzibą we Friedlandzie (Niemcy)
2016 - otrzymujemy certyfikat GMP+ na transport drogowy i magazynowanie pasz zwierzęcych
2012 - do portfolio MEXEM dołącza centrum logistyczne we Wrześni (woj. wielkopolskie, 30 000 m²)
2011 - poszerzamy ofertę magazynową o centrum logistyczne w Olesnie (woj. opolskie, 10 000 m²)
2010 - przeszliśmy pozytywnie audyt SQAS Transport Service zgodnie z normą CEFIC/SQAS TS Questionnaire 2006, dotyczący transportu artykułów chemicznych
2010 - wprowadzamy systemy zarządzania jakością, ochroną środowiska i bezpieczeństwa żywności zgodne z ISO 9001:2008, ISO 14001:2004, ISO 22000:2005
2003 - otwieramy biuro spedycyjne w Suwałkach
2000 - rozpoczyna działalność centrum dystrybucyjne MEXEM w Pruszkowie
1997 - poszerzamy ofertę o świadczenie usług z zakresu magazynowania
1993 - powstaje agencja celna MEXEM
1992 - otwieramy oddział spedycyjny w Miastku (woj. pomorskie)
1988 - MEXEM Sp. z o. o. rozpoczyna działalność. Firma oferuje usługi z zakresu transportu i spedycji międzynarodowej
Ochrona środowiska - nasze inicjatywy

Farmy fotowoltaiczne: 23% zapotrzebowania firmy pokrywa nasza własna, czysta energia!

Testy samochodów i naczep elektrycznych: zapytaj o ofertę w transporcie krajowym

Pojazdy z EURO6: najbardziej rygorystyczna obecnie norma ochrony środowiska

ISO 14001: wiodący standard systemów zarządzania środowiskowego
Ochrona środowiska naturalnego traktowana jest w naszym przedsiębiorstwie bardzo poważnie. W codziennych działaniach pracownicy MEXEM kładą szczególnie duży nacisk na minimalizowanie degradacji środowiska – zdajemy sobie sprawę, że stan naszego otoczenia zależy w równym stopniu od każdego z nas.

Optymalizacja tras i zużycia paliwa z dodatkiem Ad Blue

Szkolenia pracowników i współpraca z przewoźnikami spełniającymi standardy ekologiczne
Aktualności
FAQ
Oferujemy transport międzynarodowy do praktycznie wszystkich krajów Unii Europejskiej, a także do Wielkiej Brytanii, Norwegii i Szwajcarii. Zajmujemy się wsparciem realizacji odpraw celnych i dbamy o pełną zgodność z przepisami prawa międzynarodowego.
Profesjonalna wycena transportu drogowego zależy od czynników takich, jak przebieg trasy i jej odległość, liczba miejsc załadunku i rozładunku, waga i objętość przewożonego towaru, czas i termin załadunku i rozładunku, ceny paliwa i wysokość opłat drogowych, a także rodzaj pojazdu i obsady kierowców niezbędnych do obsługi zlecenia. W przypadku pojedynczych zapytań z dnia na dzień ceny mogą podlegać wahaniom wynikającym z popularności danej trasy i możliwości organizacji dalszych zleceń transportowych dla wykorzystywanego pojazdu.
W trosce o budowanie atmosfery współpracy i wzajemnego zaufania ustanowiliśmy zasadę przedstawiania dokumentów poświadczających istnienie i renomę firmy MEXEM jako wiarygodnego partnera biznesowego na żądanie naszych kontrahentów. Stąd, przy założeniu równorzędności stosunków handlowych, przyjęliśmy zwyczaj zapoznawania się z Państwa dokumentami rejestrowymi i finansowymi przed zrealizowaniem pierwszego zlecenia. Dzięki temu, po pozytywnej weryfikacji, możemy Państwu zaproponować skredytowany termin płatności (przelewem bankowym), dopasowany do skali i charakteru planowanej współpracy. Dla stałych klientów oferujemy możliwość negocjacji warunków płatności.
Nasze pojazdy MEXEM są podłączone do centralnych systemów śledzenia lokalizacji przez GPS. Na Państwa życzenie umożliwiamy osobiste śledzenie ładunku.
Wszystkie usługi, jakie realizujemy, objęte są ubezpieczeniem OC przewoźnika o równowartości do 500 000 Euro. Z nami mogą mieć Państwo pewność, że ładunek jest idealnie bezpieczny, również dzięki stałemu monitoringowi GPS. Na Państwa życzenie możemy również ubezpieczyć przewożony towar polisą Cargo. Towary o wysokiej wartości przewozimy w specjalnej procedurze, np. naczepami o sztywnej zabudowie z dodatkowymi zabezpieczeniami antykradzieżowymi, a nasze pojazdy odbywają postoje na wyselekcjonowanych parkingach strzeżonych.
Do realizacji zleceń ekspresowych rekomendujemy wykorzystanie podwójnej obsady kierowców, której czas pracy, jazdy i dyspozycji może trwać łącznie do 21 godzin przed obowiązkowym okresem odpoczynku dobowego. W przypadku stałych kontraktów w celu minimalizacji czasu niezbędnego do załadunku i rozładunku wykorzystujemy system wymiany naczep. Dodatkowo, oferujemy naszym klientom dedykowane środki transportu, których czas pracy jest dostosowywany do ich indywidualnych potrzeb.