
Warunki współpracy z MEXEM
1. Warunki współpracy z przewoźnikiem
Przewoźnik wykonując usługi na zlecenie MEXEM Sp. z o.o. (Zleceniodawca) ZOBOWIĄZANY jest do:
a. wykonania usługi przewozu zgodnie ze zleceniem, w określonym terminie i określonej godzinie,
b. korzystania wyłącznie z samochodów posiadających wszystkie wymagane dokumenty uprawniające do dokonywania przyjętego do realizacji przewozu, oraz do posiadania aktualnej polisy OCP obejmującej wykonywany transport na kwotę co najmniej 200 000 EUR w transporcie krajowym i 250 000 EUR w transporcie międzynarodowym,
c. posiadania w czasie wykonywania przewozów na rzecz Zleceniodawcy wszelkich, wymaganych Ustawą i innymi przepisami prawa, prawidłowo sporządzonych dokumentów,
d. zapewnienia by przewóz towaru odbywał się samochodami odpowiednimi do rodzaju przewożonych towarów; wymagana naczepa była szczelna, z linką celną i mocną podłogą (musi wjechać wózek widłowy),
e. wykorzystywania do przewozów pojazdów sprawnych technicznie,
f. nadzorowania załadunku i rozładunku, sprawdzania ilości i stanu opakowań przesyłek, adresów Odbiorcy i terminów dostawy,
g. natychmiastowego informowania Zleceniodawcy o wszelkich opóźnieniach w załadunku, rozładunku, transporcie, a także zastrzeżeniach kierowcy co do jakości towaru, jego ilości, opakowania, uszkodzeń,
h. podejmowania i przekazywania Odbiorcy dokumentów dotyczących przesyłki zgodnie z zaleceniami Zleceniodawcy.
i. utrzymywania łączności telefonicznej z kierującymi pojazdami w czasie wykonywania zlecenia,
j. uzyskania od Odbiorcy na dokumencie przewozowym, i innych dokumentach potwierdzających zdanie towaru, jego pieczątki a w sytuacji, gdy nie jest to możliwe czytelnego podpisu imieniem i nazwiskiem osoby przyjmującej towar. Niezbędne jest również uzyskanie wpisu daty zdania towaru.
k. niezwłocznego powiadomienia Zleceniodawcy o wypadku środka transportu i innych podobnych nieprzewidzianych zdarzeniach oraz do podjęcia wszelkich działań w celu minimalizacji rozmiarów szkody, mogącej wynikać z uszkodzenia towarów, jak i z niedotrzymania terminu przewozu do Odbiorcy,
l. sporządzenia właściwego protokołu w przypadku zaistnienia szkody lub ubytku towaru, w obecności przedstawiciela odbiorcy przesyłki, zgodnie z przepisami prawa, w co najmniej trzech egzemplarzach, które otrzymują: Zleceniodawca, Nadawca przesyłki, Odbiorca przesyłki,
m. przestrzegania w czasie obowiązywania umowy przewozowej i po jej zakończeniu tajemnicy handlowej (informacje dotyczące klientów, kontrahentów, towarów, cen, magazynów i ich wyposażenia, taboru, itp.),
n. przestrzegania zasad wynikających z Prawa Przewozowego, Konwencji CMR oraz innych przepisów obowiązujących w zakresie transportu drogowego,
o. wpisania do Listu Przewozowego/CMR wszelkich uzasadnionych uwag potwierdzonych przez Nadawcę przy załadunku lub Odbiorcę przy rozładunku towaru.
p. W przypadku wykonywania transportu międzynarodowego, każdy przewoźnik współpracujący z MEXEM Sp. o.o., zobowiązany jest spełniać wymagania unijne dotyczące płacy minimalnej oraz dokonać rejestracji pracowników w systemie IMI.
2. Wykonanie usługi transportowej – postanowienia:
a. Podstawą do wykonania usługi przewozu jest potwierdzenie przyjęcia zlecenia usługi.
b. Usługa przewozu wykonywana jest wg listu przewozowego / CMR wystawionego na podstawie zlecenia oraz zgodnie z wymaganiami stawianymi przewoźnikowi.
c. Firma MEXEM dokonuje płatności za usługi transportowe w terminie 45 dni od daty spełnienia przez przewoźnika wymogów wynikających ze zlecenia transportowego. Płatności realizowane są w każdą środę dla faktur, których termin płatności przypada w tygodniu, w którym płatność będzie realizowana.
3. Podstawowe przepisy regulujące wykonanie usługi transportowej
a. Warunki zlecenia usługi przewozu
b. Umowa z przewoźnikiem
c. Ustawa o transporcie drogowym z 06.09.2001r.
d. Prawo Przewozowe
e. Konwencja o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR)
f. Kodeks Cywilny